• Wyposażenie motocyklowe Raven jest już dostępne! - Poznaj pełną ofertę produktów dedykowanych do różnych stylów jazdy
  • Kategoria
    Kask Otwarty
    (419)
  • Marka
    AGV
    (2)
    Acerbis
    (16)
    Airoh
    (8)
    BELL
    (24)
    Course
    (7)
    GMS
    (17)
    Grex
    (2)
    HJC
    (24)
    Hebo
    (5)
    KYT
    (4)
    LS2
    (96)
    MT
    (4)
    Nexx
    (42)
    Nolan
    (57)
    O'Neal
    (4)
    Origine
    (8)
    Premier
    (8)
    Ride&Sons
    (4)
    Rusty Stitches
    (3)
    SMK
    (8)
    Schuberth
    (7)
    Scorpion
    (2)
    Shark
    (40)
    Simpson
    (4)
    Stormer
    (14)
    Suomy
    (4)
    iXS
    (5)
  • Użytkownik
    Dorośli
    (412)
    Dziecięcy
    (7)
  • Rozmiar
    XXS
    (10)
    XS
    (247)
    S
    (306)
    M
    (340)
    L
    (288)
    XL
    (269)
    XXL
    (183)
    XXXL
    (34)
  • Waga kasku
    Poniżej 1000 g
    (34)
    1000 g – 1150 g
    (70)
    1150 g – 1300 g
    (124)
    1300 g - 1500 g
    (79)
    Powyżej 1500 g
    (12)
  • Kolor
    beż
    (6)
    Carbon
    (27)
    Czarny
    (159)
    Blue
    (37)
    brązowy
    (4)
    Moro
    (2)
    Złoty
    (3)
    Zielony
    (22)
    Szary
    (63)
    Wielokolorowy
    (5)
    Pomarańczowy
    (9)
    Różowy
    (11)
    Fioletowy
    (2)
    czerwony
    (26)
    Silver
    (6)
    Biały
    (76)
    Żółty
    (14)
  • Materiał
    Włókno węglowe
    (29)
    Włókno kompozytowe
    (39)
    Włókno szklane
    (53)
    Termoplastik
    (298)
  • Pokaż więcej (4)
419 Produkt(y)
  • Popularne
    • Popularne
    • Najnowsze
    • Najtańsze
    • Najdroższe
    • Największy upust
FAQ's

Czy kaski otwarte są bezpieczne?

Tak, kaski otwarte są bezpieczne, jeśli chodzi o ochronę górnej, bocznej i tylnej części głowy. Jednak ze względu na otwartą konstrukcję kasku twarz pozostaje odsłonięta. Chociaż kaski otwarte nie są tak bezpieczne jak kaski integralne, zapewniają one znaczną poprawę bezpieczeństwa w porównaniu z hełmami motocyklowymi.

Dlaczego niektóre kaski otwarte wyglądają jak integralne?

Niektóre kaski otwarte, w tym Nolan N70-2 GT, mają zdejmowaną część szczękową. Taka konstrukcja nadaje kaskowi wygląd kasku integralnego. Zazwyczaj kaski tego typu posiadają certyfikat bezpieczeństwa tylko jako kask otwarty. Jednak kask Nolan N70-2 posiada certyfikaty zarówno w pozycji otwartej jak i jako kask integralny. Dla porównania, Shark S-Drak, który również posiada część szczękową, posiada certyfikat bezpieczeństwa tylko jako kask otwarty. Jego zdejmowana osłona podbródka zapewnia jedynie ochronę przed czynnikami atmosferycznymi.

Czy kaski z certyfikatem DOT są bezpieczne?

Certyfikat bezpieczeństwa DOT jest wymagany dla wszystkich kasków sprzedawanych w USA. Certyfikat DOT jest dostarczany przez producenta kasku. Z tego powodu kaski motocyklowe sprzedawane w Europie muszą mieć również naklejkę ECE22.05.

Ile powinienem zapłacić za kask otwarty?

Zależy to od posiadanego budżetu i potrzebnych funkcji. Rozsądnym rozwiązaniem jest wydanie tyle, na ile można sobie pozwolić, ponieważ głowa jest tylko jedna. Filtr wyszukiwarki kasków XLMOTO ujawnia ponad 40 poliwęglanowych kasków otwartych, z których wszystkie kosztują mniej niż 250 zł. Na drugim końcu skali filtr oferuje ponad 90 kasków kompozytowych i z włókna węglowego, w tej kategorii najdroższy kask kosztuje 2 399 zł.

Poczuj powiew powietrza na twarzy z kaskiem otwartym XLMOTO

Pierwszy kask otwarty pojawił się w 1914 r. na torze wyścigowym Brooklands w Wielkiej Brytanii. Lekarz odpowiedzialny za tor wyścigowy, dr Eric Gardener, był tak zaniepokojony liczbą urazów głowy, jakich ciągle doznawali zawodnicy, że wymyślił kask w kształcie miski, wykonany z lakierowanego płótna. Jednak na kolejny postęp w rozwoju kasków motocyklowych musieliśmy czekać prawie 50 lat. W końcu nadszedł, dzięki profesorowi z Kalifornii, który opracował kask pochłaniający uderzenia. Roy Richter z firmy Bell podchwycił ten pomysł, czego efektem jest Bell 500 z 1954 r., pierwszy kask typu jet z odsłoniętą twarzą. Od tamtej pory przeszliśmy długą drogę. Nowoczesne techniki produkcji i zaawansowane technologicznie materiały zrewolucjonizowały rynek motocyklowych kasków otwartych. Dlaczego motocykliści nadal noszą kaski otwarte, skoro są dostępne kaski z integralne? Jakie materiały są obecnie używane do produkcji kasków typu jet?

Powody noszenia kasku otwartego

Głównym powodem jest komfort. Wielu motocyklistów ma poczucie skrępowania, a w niektórych przypadkach klaustrofobii, nosząc kask integralny. Tymczasem kask motocyklowy typu jet nie stawia żadnych fizycznych przeszkód w polu widzenia kierowcy i oferuje znacznie bardziej bezpośrednie wyczucie otaczających czynników atmosferycznych. Jednocześnie wadą tego kasku jest właśnie to, że jest on bardziej narażony na działanie czynników atmosferycznych. Na szczęście większość kasków otwartych posiada zintegrowany opuszczany wizjer, więc kwestia ochrony przed warunkami atmosferycznymi nie jest już, tak dużym problemem. Znaczenie ma również waga. Większa waga kasku integralnego lub szczękowego może wpływać na zmęczenie kierowcy. Wreszcie, jedną z istotnych cech kasku otwartego jest to, że zapewnia on nieograniczoną widoczność i szerokie widzenie peryferyjne.

Materiały kasków otwartych

Poliwęglan: Ten rodzaj tworzywa termoplastycznego można formować wtryskowo. Proces ten pozwala utrzymać niskie koszty produkcji oraz umożliwia dodanie wielu elementów konstrukcyjnych. Minusem jest to, że kaski z poliwęglanu są cięższe w porównaniu z innymi materiałami.

Włókno szklane: Zanim pojawił się poliwęglan, wszystkie kaski motocyklowe były wykonane z włókna szklanego. Materiał ten ma imponującą odporność na uderzenia i jest dość lekki.

Kompozyt włókien: Włókna aramidowe są mocniejsze w porównaniu z włóknami stalowymi. Ponadto, w połączeniu z włóknem szklanym, zapewniają kaskom otwartym doskonałą odporność na uderzenia. A także, oczywiście, znaczną redukcję wagi.

Włókno węglowe: Tkane włókna węglowe zapewniają niesamowitą wytrzymałość i wyjątkową redukcję wagi. Karbonowe kaski otwarte pozostają najwyższym standardem bezpieczeństwa.

Funkcje, których należy szukać w kasku otwartym

Jeśli waga stanowi problem, użyj rozwijanego filtra XLMOTO "Materiał". Tutaj możesz wyszukać opcje kasków otwartych z włókna węglowego, kompozytu lub włókna szklanego. Praktycznym dodatkiem do każdego kasku otwartego są również opuszczane wizjery. Jeszcze lepiej, jeśli wizjer jest wyposażony w zintegrowaną blendę przeciwsłoneczną. Wyjmowana, nadająca się do prania komfortowa wyściółka zapobiega gromadzeniu się bakterii. Jednocześnie otwory wentylacyjne zapewniają przepływ powietrza wewnątrz kasku. Niektórzy kierowcy mają preferencje co do sposobu zapinania kasku motocyklowego. W takim przypadku należy szukać zapięć typu DD lub klamer mikrometrycznych. Jeśli lubisz słuchać muzyki podczas jazdy, upewnij się, że wybrany przez Ciebie kask ma wbudowane kieszenie na głośniki interkomu. Jeśli kask otwarty jest przystosowany do współpracy z interkomem, w specyfikacji powinna być informacja o kompatybilności z interkomem własnej marki lub innych firm. Na koniec warto wspomnieć o certyfikatach bezpieczeństwa, ECE 22.05 to najwyższy europejski standard bezpieczeństwa. Co więcej, sam certyfikat amerykańskiego Departamentu Transportu (DOT) jest nie do przyjęcia w większości krajów europejskich. Dlatego kask musi zawsze posiadać również certyfikat ECE.

Więcej informacji