Dodaj swój motocykl, znajdź części i akcesoria, które do niego pasują

Wybierz markę
Wybierz markę
  • AJS
  • Aiyumo
  • Aprilia
  • Ariic
  • BMW
  • Bajaj
  • Benelli
  • Beta
  • Bimota
  • Buell
  • CF Moto
  • CPI
  • CSR
  • Cagiva
  • Can-Am
  • Daelim
  • Derbi
  • Ducati
  • Fantic
  • Garelli
  • Generic
  • Gilera
  • HM-Moto
  • Harley Davidson
  • Honda
  • Husqvarna
  • Hyosung
  • Indian
  • Italjet
  • KOVE
  • KTM
  • Kawasaki
  • Keeway
  • Kreidler
  • Kymco
  • LML
  • LML-Vespa
  • Laverda
  • Linhai
  • MBK
  • MV Agusta
  • MZ/MUZ
  • Macbor
  • Malaguti
  • Moto Guzzi
  • Moto Morini
  • Motorhispania
  • NIU
  • Nerva
  • PGO
  • Peugeot
  • Piaggio
  • QjMotor
  • Quadro
  • Rieju
  • Royal Enfield
  • SYM
  • Sachs
  • Seat
  • Segway
  • Silence
  • Skyteam
  • Suzuki
  • TGB
  • TGB/Winking
  • Tauris
  • Triumph
  • UM
  • Vespa
  • Victory
  • Voge
  • Voxan
  • Wottan
  • Yamaha
  • Zontes
Anuluj
Wybierz rok modelowy
Wybierz rok modelowy
Anuluj
Wybierz model
Wybierz model
Anuluj
  • Cena
    0 zł
    1 zł

Kolektory wydechowe na XLMOTO

Komora spalania motocykla wymaga wiele wysiłku, aby przekształcić powietrze i benzynę w mieszankę wybuchową. Powstała w ten sposób detonacja popycha tłok w dół cylindra. Produktem ubocznym są gazy spalinowe, które szybko uchodzą z układu.

Gazy te dostają się do kolektora wydechowego. Te stalowe rury przykręca się do zaworów wylotowych głowicy cylindra. Spaliny są odprowadzane z motocykla przez tłumik, a w przypadku nowoczesnych maszyn podróż ta obejmuje także krótką wizytę w katalizatorze.

Nowoczesne kolektory wydechowe są trudne do wyprodukowania. Czy to sprawiło, że producenci zamienników nie oferują alternatywnych rozwiązań? Wręcz przeciwnie - systemy kolektorów i końcówek wydechu dostępne na rynku części zamiennych są bardziej popularne niż kiedykolwiek.

Dlaczego warto wymienić kolektor wydechowy?

Wygląd: Produkcja masowa oznacza, że gięcie i spawanie rur w kolektorze jest wykonywane przez maszyny sterowane komputerowo. Tak więc, choć zachowanie spójności nie jest problemem, gotowy produkt nie jest porównywalny z ręcznie wykonanymi spawami TIG.

Koszt: Większość wymiennych fabrycznych układów wydechowych jest droższa od układów dostępnych na rynku części zamiennych. Ta zaleta sprawia, że stanowią one opłacalną alternatywę.

Prześwit: Możliwe jest zbudowanie końcówki wydechu bez katalizatora, która będzie ściśle przylegać do spodu motocykla. Ta cecha pozwala na zwiększenie kąta pochylenia.

Brzmienie: Chociaż o brzmieniu decyduje mniej restrykcyjny tłumik, wydech końcowy na rynku części zamiennych umożliwia szybszy przepływ gazów spalinowych, nadając układowi wydechowemu wyrazisty dźwięk.

Waga: Produkowane masowo układy wydechowe są nieporęczne i ciężkie. Dla porównania, kolektory wydechowe i rury wydechowe dostępne na rynku wtórnym są wykonywane ręcznie w małych ilościach z lżejszych materiałów. W połączeniu z eliminacją katalizatora, typowe jest zmniejszenie masy o 50% w porównaniu z układami fabrycznymi.

Materiały

Zamienniki końcówek wydechu są wykonywane ze stali nierdzewnej lub tytanu.

Stal nierdzewna jest wytrzymała, dobrze się wygina, jest łatwa do spawania i nie rdzewieje. W przypadku kolektorów wydechowych ze średniej i górnej półki ten rodzaj stali jest ulubionym stopem.

Tytan jest najczęściej stosowanym metalem w układach wydechowych, w których liczy się redukcja masy. Tytan jest o około 40% lżejszy od stali nierdzewnej i oferuje większą odporność na ciepło.

Więcej informacji