Zarówno olej napędowy jak i benzyna powstają w wyniku rafinacji ropy naftowej. Aby zachować zgodność z przepisami dotyczącymi ochrony środowiska, paliwo do pojazdów jest złożoną mieszaniną węglowodorów, dodatków i domieszek. Dokładne ilości poszczególnych składników różnią się w zależności od rafinerii. Wszystkie one mają jednak jedną wspólną cechę: z czasem w głowicach cylindrów i wtryskiwaczach paliwa gromadzą się osady. Aby wydobyć to, co najlepsze z silnika i poprawić jego osiągi, sprawdź szeroką gamę dodatków do paliwa motocyklowego XLMOTO. Boostery zwiększą liczbę oktanową i przyczynią się do oczyszczenia komponentów w procesie spalania. Dodatki do paliwa motocyklowego pełnią określone i zróżnicowane funkcje. Przyjrzyjmy się zatem poniżej różnym ich rodzajom.
Stosowanie paliwa kiepskiej jakości lub o niskiej liczbie oktanowej może skutkować spadkiem osiągów i zauważalnymi efektami ubocznymi. Stukanie silnika (detonacja) i pingowanie (przedwczesny zapłon) to dwa najczęstsze problemy, które występują, gdy paliwo spala się nierównomiernie i zapala się w niewłaściwym momencie, prowadząc do potencjalnego uszkodzenia silnika. W przypadku paliwa, im wyższa liczba oktanowa, tym bardziej stabilny proces spalania. Booster oktanowy zwiększa jego liczbę oktanową, aby zapewnić bardziej przewidywalne i precyzyjne spalanie. Booster oktanowy ogranicza zawilgocenie i można go stosować w silnikach 2- i 4-suwowych, aby zwiększyć osiągi, ułatwić rozruch i poprawić reakcję przepustnicy. Ten rodzaj dodatku do motocyklowego paliwa doskonale nadaje się do jednośladów o wysokich osiągach.
Ten dodatek do paliwa zwiększa osiągi silnika w zupełnie inny sposób niż zwiększający liczbę oktanową booster. Dodatki zmniejszające tarcie działają z różnymi paliwami, w tym benzyną, dieslem i metanolem. Po zmieszaniu z paliwem, dodatki zmniejszające tarcie pokrywają wewnętrzne powierzchnie cienką warstwą, która zmniejsza tarcie między ruchomymi elementami. Dzięki temu silnik pracuje płynniej, zapewniając przy tym takie same osiągi przy mniejszym zużyciu. Te dodatki do paliwa motocyklowego sprawiają, że silnik spala mniej paliwa, a jego ruchome części działają dłużej. Czyszczą one również wtryskiwacze motocykla, optymalizując zużycie paliwa.
Jeśli jeździsz po szosie lub w terenie motocyklem z silnikiem dwusuwowym, zauważysz dym i spaliny wydobywające się z układu wydechowego. Szkodliwe emisje spalin są wynikiem spalania oleju zawartego w mieszance paliwowo-olejowej. Dodatki do paliwa do motocykli dwusuwowych zastępują olej w mieszance paliwowo-olejowej, co zapewnia doskonałe właściwości smarne i zmniejsza szkodliwe emisje nawet o 70 procent. Dostępne są dwa rodzaje dodatków do paliwa. Pierwsza jest przeznaczona do motocykli, które wymagają ręcznego mieszania mieszanki paliwowo-olejowej. Drugi dodatek do paliwa jest przeznaczony do motocykli 2-suwowych z oddzielnym zbiornikiem oleju. W tym przypadku dodatek zastępuje olej i jest wtryskiwany do paliwa przed wejściem do komory spalania.