Rampa załadunkowa do motocykli to element w kształcie drabiny lub deski wykonany z aluminium lub stali. Jeden jej koniec dotyka podłoża, a drugi spoczywa na tylnej części pojazdu. Dzięki temu powstaje rampa ustawiona pod kątem, która umożliwia wepchnięcie motocykla do furgonetki lub na skrzynię ładunkową ciężarówki. Te rampy do załadunku motocykli są również dostępne z podwójnymi szynami do załadunku pojazdów z wózkiem bocznym, ATV lub quadów.
Przeniesienie motocykla do furgonetki lub na ciężarówkę wymaga co najmniej dwóch osób. Tymczasem wykonanie tego zadania przy użyciu rampy załadunkowej jest bezpieczniejsze i wymaga tylko jednej osoby.
Pojedyncza konstrukcja to najpopularniejszy rodzaj rampy do załadunku motocykli. Wykonana z aluminium lub stali, w wersji drabinowej lub z pełną konstrukcją podstawy. Rampy drabinowe mają ściśle rozstawione szczeble przypominające drabinę. Zwiększają one przyczepność kół i zapobiegają staczaniu się pojazdu. Szczeble ograniczają również wagę rampy do minimum. Rampy motocyklowe w formie drabiny są również łatwe do przenoszenia i przechowywania dzięki zawiasowi pośrodku.
Aluminiowa rampa z pełną konstrukcją ma taką samą składaną budowę jak rampa drabinkowa. Oferuje płaską powierzchnię do wtoczenia motocykla i ma lekko teksturowane wykończenie, aby zminimalizować poślizg. Dzięki takiej konstrukcji rampa zapewnia gładszą powierzchnię toczenia.
Podobnie jak w przypadku wszystkich ramp załadowczych w ofercie XLMOTO, wysuwana rampa jest wykonana z aluminium, aby ograniczyć wagę do minimum. Jednak w przeciwieństwie do ramp składanych, wersje wysuwane mają dwie części. Przesuwają się one jedna nad drugą, aby uzyskać pełną długość.
Jeśli posiadasz wózek boczny, quad lub ATV, podwójna rampa jest doskonałym wyborem. Ta rampa załadunkowa ma podwójne równoległe szyny, które łączą się ze sobą za pomocą poprzeczek, aby zapewnić większą stabilność. Te aluminiowe rampy składają się pośrodku, co ułatwia ich przechowywanie. Jeśli chcesz załadować pojedynczy motocykl, możesz użyć podwójnych szyn osobno.
Kliny pod koła: Po załadowaniu motocykla kolejnym krokiem jest zabezpieczenie go przed przesuwaniem się. Klin pod koło przymocowany do podłogi furgonetki lub ciężarówki umożliwia bezpieczne zablokowanie przedniego koła i zabezpieczenie motocykla.
Pasy mocujące: Pasy mocujące są wykonane z bardzo wytrzymałego polipropylenu. Często są one wystarczająco mocne, aby wytrzymać ciężar całego motocykla. Tak więc po zabezpieczeniu motocykla z przodu i z tyłu za pomocą pasów mocujących, nigdzie się on nie ruszy.
Blokada amortyzatora: Te niesamowite plastikowe urządzenia mogą nie kojarzyć się z transportem motocykla. Jednak w przypadku motocykli terenowych są one niezbędne. Dzięki dodatkowemu zakresowi ruchu zawieszenia, łatwo jest nadmiernie skompresować przednie amortyzatory podczas korzystania z pasów mocujących. Blokada amortyzatora mieści się między górną częścią przedniego koła a spodem błotnika. Zapobiega ona uszkodzeniu uszczelek w wyniku nadmiernego ściśnięcia.
Osłony kuli haka holowniczego: Jeśli Twój samochód, furgonetka lub ciężarówka ma hak holowniczy, istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twoja noga weszła w kontakt z kulą holowniczą w którymś momencie. Osłony haków holowniczych XLMOTO w kształcie kasku zapobiegają korozji kuli holowniczej i chronią nogi.